نرخ تورم کانادا افزایش یافت
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ ، موسسه آمار کانادا اعلام کرد ، افزایش قیمت خودرو و پوشاک طی ماه آوریل تاثیر زیادی در رشد نرخ تورم این کشور داشته است .

بر اساس این گزارش ، کارشناسان اقتصادی بر این باورند که افزایش نرخ تورم کانادا موجب خواهد شد تا بانک مرکزی این کشور زودتر از فدرال رزرو آمریکا اقدام به افزایش نرخ بهره بانکی کند . بر این اساس ، نرخ تورم کانادا طی ماه آوریل نسبت به مدت مشابه سال قبل به بیش از 2 درصد رسیده است . این رقم در ماه مارس نیز به بیش از 1.9 دزصد رسیده بود .

این گزارش حاکی است ، کارشناسان اقتصادی پیش از این در نظرسنجی بلومبرگ نرخ تورم 1.9 درصدی را برای کانادا پیش بینی کرده بودند . این گزارش افزود ، مارک کارنی رییس بانک مرکزی کانادا ماه گذشته تاکید کرد ، احتمال افزایش نرخ بهره بانکی این کشور برای نخستین بار از سپتامبر 2010 میلادی وجود دارد . نرخ بهره بانکی کانادا هم اکنون در حد یک درصد ثابت شده است .

بر این اساس کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند نرخ بهره بانکی کانادا طی ماههای آینده افزایش خواهد یافت تا از روند صعودی نرخ تورم جلوگیری شود . موسسه آمار کانادا افزود هزینه حمل و نقل در این کشور طی ماه آوریل با رشد 3.2 درصدی روبرو شده است و قیمت خودرو نیز در این کشور با رشد 3.4 درصدی مواجه شده است . قیمت بنزین نیز در این کشور نسبت به آوریل گذشته بیش از 3.3 درصد رشد داشته است . قیمت پوشاک و مواد غذایی در کانادا نیز با رشد 2.4 و 2.5 درصدی روبرو شده است . بانک مرکزی کانادا نرخ تورم 2 درصدی را برای شش ماه نخست و نرخ تورم 2.2 درصدی را برای شش ماه دوم 2012 پیش بینی کرده است . ثابت ماندن نرخ بهره بانکی کانادا از سپتامبر 2010 میلادی تا کنون از دهه 1950 میلادی بی سابقه است .





:: برچسب‌ها: نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 1517
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: